Website aanmelden bij Google

Je begint jouw website met het doel iets te communiceren. Het is dus noodzaak dat Google weet van jouw bestaan op internet; anders blijf je een roepende in de woestijn. Daarom kun je om te beginnen je website rechtstreeks aanmelden bij Google. Hierbij plaats je het webadres oftewel URL in Google op deze pagina.

Let op: Dat je website bekend is bij Google betekent niet dat deze ook zal worden weergegeven.

Hoe kun je zien of en hoe je bent opgenomen in Google?

Als je niet met de gewenste zoekwoorden bovenaan komt dan kan het zijn dat je wel in de resultaten staat, maar dan pas op de 253e plaats. Je kunt eenvoudig zelf controleren of je bent opgenomen in Google en zien met welke omschrijvingen bij je pagina’s. Dit doe je door de volgende zoekopdracht in te geven: Zoek in Google op: site:jenda.nl (waarbij jenda.nl je eigen webadres moet zijn)

Website aanmelden bij Google met een link

Een andere manier om je site vindbaar voor Google te maken is andere websites een link naar jouw website te laten plaatsen. Het is hierbij belangrijk dat je op zoek gaat naar relevante pagina's waarop je een link kan krijgen. De kwaliteit van deze pagina’s en de relevantie ervan is erg belangrijk; elke link kun je zien als een soort stem voor je site in de zoekresultaten. Realiseer je dat niet iedere link even belangrijk is. Hoe meer goede en relevante links naar je site, des te hoger kom je in de resultaten.

Wat kun je nog meer doen?

Naast goede links zijn ook bookmarks, ook wel bekend als favorieten, belangrijk. Deze in de Chrome browsers opgeslagen bookmarks worden door Google gezien en tellen ook mee bij het bepalen van de rangorde. Verder kan Google zien hoe vaak je webadres rechtstreeks in de Chrome browser wordt ingetypt; dus dit stimuleren met bijvoorbeeld offline reclame is ook een manier om beter in Google te komen.

Hoe hoog kom ik in Google?

Er zijn behoorlijk wat factoren die Google gebruikt om de volgorde te bepalen:

  • Aanwezigheid van gebruikte zoektermen
  • Techniek van de site
  • Links naar een website toe
  • Hoeveelheid uitgaande links (niet te veel)
  • Relevantie van een website
  • Snelheid van een website
  • Veiligheid van een website
  • Zijn aanwezige downloads virusvrij?

Lees voor nog meer factoren en andere interessante zaken over SEO onze handleiding seo. Nog vragen? We beantwoorden ze graag. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Gratis SEO scan